Testimonials


“... Ik ben veel meer uitgerust! ...”

Tim Gorgels (32 jaar)

lees meer

“... Eindelijk onder die drie uur! ...”

Thomas Tomasian (41 jaar)

lees meer

“... Ik heb nu de juiste verhouding tussen omvang en intensiteit. ...”

Brendan Rillahan (44 jaar)

lees meer

Over ons


Mark Veenma: ‘Ik heb een voorliefde voor duursporten en het is mijn passie om mensen te helpen om hun doel te bereiken’.

Ik ben Mark Veenma, een 44-jarige Nederlander die in Revere woont. Een klein plaatsje net boven Boston. Ik ben één van de drie compagnons van IronTraining en verantwoordelijk voor de schema’s van Nederlandstalige atleten. Mijn andere twee collega’s doen dat voor Engelstalige sporters. We zijn oud-studiegenoten van de Northeastern University en deden verschillende studies.

Maar wel volgden we alle drie een jaar bewegingswetenschappen. Vanuit de kennis en theorie die we daar opdeden, onze voorliefde voor duursporten en de passie om mensen te helpen om hun doel te bereiken, startten we met het maken van schema’s voor vrienden en kennissen. De progressie die zij boekten, was geweldig om te zien. En dat gaf ons de inspiratie om IronTraining te starten.

Mark Veenma
44 jaar
Boston
Aantal marathons: 8
Aantal halve triathlons: 8
Aantal triathlons: 3
PR marathon: 3:29:12 (Boston, 2014)
PR hele triathlon: 11:03:27 (Arizona, 2015)

Mark Veenma 

 


Wij geloven in periodisering en maatwerk

IronTraining maakt trainingsschema's voor iedereen die aan een marathon, een halve triathlon of een hele triathlon wil deelnemen. Wij geloven niet in een bepaalde trainingsmethode, maar wel in periodisering. Er staan genoeg (standaard) trainingsschema’s op internet waar sporters zelf mee aan de slag kunnen.

Maar trainen met een schema van IronTraining is anders. Jouw specifieke doel is ons uitgangspunt. Met een uitgebreide online intake maken we een schema op maat. Een schema wat past binnen jouw leven. We houden namelijk rekening met jouw levenssituatie en jouw tijdsbesteding en verplichtingen op zakelijk en privé vlak.

Trainingsmethode: Training Stress Score

Bij het opstellen van het persoonlijke schema maken we gebruik van de zogenaamde TSS (Training Stress Score). Voor het berekenen van de TSS is het noodzakelijk om met een hartslagmeter te trainen. Bij voorkeur train je tijdens het fietsen met een vermogensmeter (maar het is niet noodzakelijk).

Als je de vragen van de intake invult, maken we een inschatting van jouw wekelijkse TSS. Op basis daarvan maken we via een geleidelijke opbouw een passend trainingsschema. Uiteraard kunnen we dit altijd tussendoor bijstellen.

Neem contact op

Emailadres:

info@irontraining.nl

Vragen over trainingsschema:

feedback@irontraining.nl

contact formulier

Contact formulier verstuurd.
versturen

* Verplichte velden